Czy warto korzystać z Google Tag Manager?

Internet

Wdrożenie Google Tag Manager może wydawać się skomplikowane, jednak jest to narzędzie wyjątkowo proste, a zarazem intuicyjne w obsłudze. Właśnie dlatego nawet osoby bez doświadczenia poradzą sobie z tym zadaniem. Zastanawiasz się, czy warto? Oczywiście, że tak! Uzyskane korzyści mogą mieć charakter długofalowy, o ile tylko będziemy prawidłowo korzystać z dostępnych funkcjonalności.

Usprawnienie strony

Tag Manager umożliwia efektywne zarządzanie tagami oraz fragmentami kodów. W praktyce oznacza to usprawnienie działania strony internetowej. Nie obciążamy witryny nadmiarem skryptów śledzących, co znacząco skraca czas ładowania poszczególnych elementów. To prosty sposób na to, aby stała się ona “lekka” nawet wtedy, gdy zamieszczamy na niej dużą ilość treści.

Google Tag Manager oddziałuje na stronę nie tylko w wersji klasycznej, ale również mobilnej. Oczywistym jest, że w dzisiejszych czasach coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych. Wydłużony czas ładowania może sprawić, że zrezygnują one z wizyty na naszej stronie. Z narzędziem Tag Manager można odciążyć ją bez dużego nakładu pracy.

Wyższy współczynniki konwersji

Wiadomym jest, że im wyższy współczynnik konwersji, tym lepiej. Okazuje się, że Google Tag Manager pozwala osiągnąć pożądany poziom wspomnianego wskaźnika. Atutem jest również wysoka dokładność otrzymanych wyników. Nie trzeba obawiać się o poprawność danych.

Wdrożenie Tag Manager wcale nie wymaga specjalistycznych umiejętności. Niewątpliwym atutem jest fakt, że w sieci znajdują się liczne poradniki, które opisują każdy etap krok po kroku. Osoby początkujące powinny z niego skorzystać, tak aby uniknąć podstawowych błędów.

Lepsza znajomość odbiorcy

Ciekawym jest, że Google Tag Manager pozwala na lepsze poznanie odbiorcy. Możemy śledzić ruchy użytkowników, co umożliwia skuteczną optymalizację witryny. Oczywiście istnieje możliwość generowania dokładnych raportów, które stanowią znaczące wsparcie dla osoby zarządzającej stroną www.

Dzięki nowoczesnemu narzędziu Google tag manager możemy stale ulepszać stronę – pamiętajmy, że wymagania rynku dynamicznie się zmieniają, a więc musimy sprawnie reagować na rzeczywiste potrzeby użytkowników. Niewątpliwym atutem jest również znacznie szybsze dodawanie kodów marketingowych, czy też dodatkowych narzędzi.