PPC – wszytsko, co musisz wiedzieć

Internet

Szukasz skutecznej reklamy, która w szybkim czasie przyniesie Twojej firmie dużą popularność i zyski? Nie wiesz na jaką formę się zdecydować? Słyszałeś już o reklamie PPC, ale nie wiesz do końca na czym ona polega? Chciałbyś wiedzieć więcej? Zależy Ci na poznaniu zalet oraz zagrożeń wiążących się z wybraniem tego typu marketingu? Zapraszamy do lektury poniższego tekstu!

PPC Marketing – na czym polega?

PPC to nic innego jak “pay per click”, czyli opłata od kliknięcia. Kampania tego typu polega więc na tym, że zlecając daną reklamę ponosimy jej koszt dopiero w momencie kliknięcia w nią przez naszych potencjalnych klientów. Najczęściej reklamy ppc wyświetlane są w formie linków w wyszukiwarkach internetowych na samym szczycie wyników, dzięki czemu wpływają pozytywnie na faktyczne pozycjonowanie naszej strony. Istnieje również możliwość wyświetlania reklam na serwisach służących do wyświetlania treści video.

Kampanie ppc – jak monitorować ich skutki?

Wykupienie samej reklamy tego typu nie jest jednak wszystkim, o co musimy zadbać. Kampanie ppc wiążą się z koniecznością bieżącego monitorowania sytuacji, są one bowiem bardzo czułe na wszelkie zmiany. Bardzo przydatne do sprawdzania efektów, jakie przynoszą są comiesięczne raporty, które dają możliwość wglądu do wszelkich danych zawierających m.in dokładną ilość kliknięć, wyświetleń, ilość spędzonego na naszej stronie czasu, liczbę odwiedzonych podstron i wielu, wielu innych. PPC marketing wiąże się również z pewnym ryzykiem. Niektóre konkurencyjne firmy, zdające sobie sprawę z algorytmu reklam wynajmują osoby tworzące sztuczne kliknięcia. Przez praktyki tego typu możemy stracić wiele pieniędzy. Stały wgląd w dane jest więc niezwykle istotny.

Ile kosztuje kliknięcie?

Zanim zdecydujemy się na skorzystanie z reklamy ppc będziemy musi określić, ile maksymalnie jesteśmy w stanie zapłacić za kliknięcie. W momencie, którym wybrane słowo kluczowe zostanie wpisane przez internautów w wyszukiwarkę rozpoczyna się wirtualna licytacja między wszystkimi reklamodawcami. Reklamy tych, którzy wygrają licytację pojawią się wyżej na stornie wyszukiwarki. Większość firm zajmujących się marketingiem ppc jest w stanie określić przed rozpoczęciem kampanii, ile kliknięć jest w stanie zapewnić w granicach wyznaczonego przez nas budżetu.