Na co trzeba zwracać uwagę współpracując z partnerem Google?

Oprogramowanie

Certyfikowany partner Google to osoba, która zajmuje się prowadzeniem kampanii Google Ads. Warto przyjrzeć się bliżej jak wygląda współpraca z takim specjalistom. Zastanówmy się, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę i czym się kierować przy wyborze fachowca. Co jest ważne?

Ważność certyfikatu

Google partners to osoby, które mogą pochwalić się certyfikatem wydawanym przez Google. Otrzymuje się go po odbyciu szkolenia, a następnie zdaniu egzaminu, który sprawdza wiedzę. Co ważne, taki certyfikat ma swoją ważność. Po terminie nie jest on już obowiązujący. Fachowiec powinien ponownie podejść do egzaminu i udowodnić, że wciąż posiada niezbędną wiedzę, by dobrze pełnić swoje obowiązki. Wszystko w internecie dzieje się dużo szybciej, niż w realnym świecie. Aktualne wytyczne, którymi należy kierować się przy kreowaniu kampanii Google Ads po trzech latach mogą być już niezgodne z prawdą. Certyfikowany partner Google powinien dysponować najnowszymi wytycznymi, które pozwolą mu na tworzenie skutecznych kampanii reklamowych.

Jeśli jego dokument jest już nie ważny, to warto zapytać się, czy i kiedy planuje jego odnowienie.

Opinie

Google partners to osoby, których usługi cieszą się sporym zainteresowaniem. W związku z tym jest spora szansa, że wybrany przez ciebie fachowiec ma już bogate portfolio. Co za tym idzie, powinno być sporo osób chętnych do tego, by podzielić się wrażeniami ze współpracy z danym partnerem Google. Być może znajdziesz rekomendacje jego usług lub też możesz zadać pytanie na forum branżowym albo w mediach społecznościowych. Świat jest mały. Z pewnością znajdzie się ktoś, kto będzie miał ochotę z tobą porozmawiać i zachęcić do współpracy lub też ją odradzić.

Realizacje

Przed podpisaniem umowy koniecznie poproś o przykłady zrealizowanych kampanii reklamowej. Interesuj się tym, jakie były nakłady finansowe na ich przeprowadzenie oraz jaki zwrot osiągnięto. Pamiętaj, że wyniki finansowe są dużo ważniejsze niż polubienia czy wyświetlenia strony. Jeśli prowadzisz firmę, to nie możesz zapominać o tym, że robisz to dla pieniędzy. Doświadczony fachowiec sam będzie chciał pokazać ci swoje portfolio i wytłumaczyć, jakie działania podjął, by osiągnąć konkretne wyniki.